FANDOM

Tyranozaur – jeden z głównych antagonistów w serii Jurassic Park.

Historia Edytuj

Park Jurajski Edytuj

Tyranozaur pojawia się tam jako główna atrakcja parku .Podczas objazdu po parku , Alan Grant i reszta chcieli go zobaczyć, ale bezskutecznie. Gdy nadeszła burza , Nedry wyłącza zasilanie w całym parku ,T-Rex wydostajesię na wolność, zabijając wcześniej kozę, wielki gad pożera ze smakiem auto, zjada Ronalda Gennaro i rani Malcolma .Spycha również auto w przepaść. Tyranozaura widzimy również jak przerywa poszukiwania dr Satler i Roberta Muldona, gad ostatecznie przerywa pościg za autem.

"Król Dinozurów" pojawia sie podczas ucieczki Granta i dzieci przed stadem galimimów pożerajac jednego z nich. Tyranozaur na sam koniec ratuje Granta, Lexi, Satler i Timmiego przed dwoma Welociraptorami, zabijając gady.

Zaginiony świat: Jurassic Park Edytuj

W drugiej części filmu pojawiają się trzy osobniki Tyranozaura - samiec Buck, samica Doe i ich potomek - Junior.

Podczas polowania na dinozaury Roland mówi, że chce upolować dorosłego samca T.rexa. Chwilę później wraz z Jayem trafiają na tropy Tyranozaura i idąc po nich trafiają do gniazda króla dinozaurów - jest tam jednak tylko Junior . Myśliwi postanawiają go schwytać, by zwabić nim rodziców malucha.

Następnie, po akcji uwolnienia złapanych roślinożerców, Nick i Sara zabierają młode do samochodu. Ian, gdy zobaczył młodego teropoda, był wściekły i wraz z Eddim i Kelly chowają się w klatce na drzewie.

Podczas składania nogi Juniora przez Sarę i Nicka rodzice wyczuwają potomka i ruszają po niego . Ludzie oddają małego T.rexom, jednak te zaczynają spychać samochód w przepaść. Na pomoc rusza Eddy, jednak straszliwe gady pożerają go.

Późnej podczas wędrówki, karawana słyszy ryk Tyranozaura.

W czasie noclegu Buck i Doe docierają do obozu karawany - obudzeni myśliwi są przerażeni widokiem straszliwych gadów. Samica króla dinozaurów ściga myśliwych, natomiast samiec, szuka pożywienia w obozowisku, gdzie Roland usypia go, strzelając do niego dwukrotnie.

Później dorosły Buck i młody Junior zostają przetransportowani ( ojciec statkiem a młode helikopterem ) do San Diego, gdzie rozwścieczony Tyranozaur wydostaje się z portu i rusza przez miasto w poszukiwaniu syna, jedzenia i picia. W czasie swych poszukiwań demoluje część miasta, niszczy samochody, pożera ludzi. W końcu zwabiony w pogoni za Ianem i Sarą którzy mieli Juniora, wchodzi do hangaru, gdzie wspólnie z synem zabijają Ludlowa . Po tym Sara usypia Bucka i statek odpływa

W ostatniej scenie widzimy rodzinę Tyranozaurów, razem już na wyspie.

Jurassic Park III Edytuj

W trzeciej części pojawia się jeden samiec Tyranozaura - goni on ludzi jednak trafiają na Spinozaura, który w filmie był większy i silniejszy, więc wygrał pojedynek który ze sobą stoczyli, łamiąc T.rexowi kark.

Jurassic World Edytuj

W Jurassic World pojawia się Rexy - ten sam Tyranozaur co z pierwszej części filmu. Jest on ponownie główną atrakcją parku.

W finałowej scenie, ciotka Claire uwalnia Tyranozaura z wybiegu i kierując go w stronę Indominusa Rexa zmusza gady do stoczenia pojedynku. I-rex jednak, jest większy, silniejszy, ma mocniejsze szczęki i silniejsze łapy z morderczymi pazurami - mało nie wykańcza Rexy, jednak raptor Blue przybywa jej z pomocą - wspólnie walczą z przerażającą hybrydą, wystawiając ją na pożarcie wielkiemu Mozazaurowi.

W ostatniej scenie, widzimy jak Rexy ryczy , jako znak władzy nad swoim nowym królestwem.