FANDOM

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (jap. The Fast and the Furious ファスト・アンド・フュリアス; Fasuto ando fyuriasu) – gra wyścigowa przeznaczona na konsole PlayStation 2 i PlayStation Portable, stworzona na podstawie filmów z serii Szybcy i wściekli, a w szczególności Tokio drift. Nie należy mylić jej z grą The Fast and the Furious przeznaczoną na automaty, a później wydaną na konsolę Ninetendo Wii pod tytułem Cruis’n. Gra uważana jest za duchowego spadkobiercę Street Racing Syndicate.

Rozgrywka Edytuj

W grze dostępnych jest wiele różnych wyścigów rozgrywających się na Wangan lub górskich drogach w przesmyku Tōge. Na Wangan rozegrać można dwa rodzaje wyścigów – Destination Race, polegający na zaliczaniu kolejnych punktów kontrolnych, oraz Top Speed Battle, gdzie wygrywa samochód, który na odcinku pomiędzy startem a metą osiągnął najwyższą prędkość. W Tōge również dostępne są dwa rodzaje wyścigów: Grip Battle – wyścig do meny pod górę lub w górę górskich serpentyn i Drift Battle, w którym wygrywa osoba zdobywająca najwięcej punktów. Na autostradzie Wangan znajduje się kilka wyjazdów prowadzących do miejsc, w których można rozpocząć wyścigi, dealerów samochodów, warsztatów tuningowych i robogaraży. W grze występuje ośmiu różnych dealerów, u których nabyć można nissany, mitsubishi, mazdy, hondy, toyoty, subaru i lexusy. Dostępna jest również baza amerykańskiej marynarki, gdzie samochody można sprzedać stacjonującym w niej żołnierzom, a ci eksportują je. Warsztaty rozsiane są po mapie, oferując ulepszenie osiągów lub zmianę wyglądu samochodu.

Samochody Edytuj

W grze prowadzić można wiele japońskich samochodów, takich jak mazdę RX-7, mitsubishi lancera evolution, subaru imprezę WRX STI, toyotę suprę, hondę NSX i nissana skyline’a, jak również amerykańskich, m.in. chevroleta corvette Z06 i mustanga shelby GT500. Pojawiają się również odniesienia do serii anime i mang Initial D – jeden z rywali na Dōshi Tōge wzorowany jest na Takumim Fujiwarze, głównym bohaterze serii, i prowadzi toyotę AE86 podobną do tej, jaką prowadził Takumi.

Produkcja Edytuj

W 2003 roku prowadzono prace nad oczekiwaną grą pod tym samym tytułem, zostały jednak one wstrzymane. Jej zwiastun promocyjny dołączony został jako jeden z dodatków do wydania DVD Za szybkich, za wściekłych. Nad obiema pracowały jednak inne zespoły, a poza licencją nie miały żadnych elementów wspólnych.

Odbiór Edytuj

Gra spotkała się z mieszanym przyjęciem krytyków. Średnia ocen w agregatach GameRanking i Metacritic wynosi 57.57% i 59/100 dla wersji na PlayStation 2 i 55.25% oraz 58/100 dla wersji na PSP.

Galeria Edytuj