FANDOM

PX-41 - bardzo niebezpieczne serum transmutacyjne ulokowane w PX-Labs (Tajnym Laboratorium Badawczym) na kole podbiegunowym północnym. Po spożyciu serum, zmienia ono każdą żywą istotę w fioletową, groźną maszynę, która może zabić lub zniszczyć dosłownie wszystko. Ma ono bardzo wyraźny ślad chemiczny. Można pozbyć się efektu serum dzięki Antidotum na PX-41, które zostało wynalezione przez Dr. Nikczemniuka.

HistoriaEdytuj

Minionki Rozrabiają Edytuj

Serum pojawia się po raz pierwszy w filmie, kiedy Lucy przedstawia je Gru. Pokazuje mu nagranie, doświadczenia prowadzonego w PX-Labs. Jeden z naukowców wstrzykuje je królikowi. Ten, pod wpływem serum zamienia się w potwora, a następnie zabija dwóch naukowców. Lucy informuje Gru, że całe laboratorium wraz z PX-41 zostało skradzione przez latający magnes. Gru dostaje ofertę pracy, której celem jest odnalezienie złoczyńcy, który ukradł serum.

Zrobił to Eduardo (El Macho). Wykradł on również od Gru jego minionki i większości z nich podał serum. Zamieniły się one w fioletowe potworki, które niszczyły wszystko. Jednak Gru je uratował, podając im antidotum na PX-41.

Później Eduardo (El Macho) sam wypija serum. Zamienia się w kreaturę i ma zamiar zabić Gru, za to, że zniszczył mu jego plan objęcia władzy nad światem. Jednak Gru udaje się pokonać Eduarda (El Macho).