FANDOM

Minionki Rozrabiają (ang. Despicable Me 2) - amerykańska animacja i komedia 2013 roku, wykreowana komputerowo w technice 3D, wyprodukowana przez Illumination Entertainment. Jest to druga część serii filmowej Minionków (ang. Despicable Me) oraz sequel filmu Jak Ukraść Księżyc z 2010 roku. Napisana przez Cinco Paul'a i Ken'a Daurio. Film został wyreżyserowany przez Pierre Coffin'a i Chris'a Renaud'a. Światowa premiera filmu odbyła się 5 czerwca 2013 roku w Australii, natomiast w Stanach Zjednoczonych 3 lipca 2013 roku. Premiera w Polsce odbyła się 12 lipca 2013 roku. Dystrybutorem filmu jest Universal Pictures.

Fabuła Edytuj

Czarny charakter - Felonius Gru - zmienił się dzięki adoptowanym córeczkom: Margo, Edith i Agnes. Podczas przyjęcia urodzinowego jednej z nich, Feloniusa porywa sprzed domu rudowłosa Lucy i zawozi do siedziby Ligi Antyzłoczyńców, a za swoim panem podążają dwa zaniepokojone minionki. Gru dostaje zadanie: ma znaleźć osobę, która ukradła serum. Podczas tej misji zyskuje miłość.

Obsada Edytuj

Oryginalna obsada: Edytuj

i inni

Polska obsada: Edytuj

i inni

W pozostałych rolach: Edytuj

  • Aleksandra Grzelak
  • Agnieszka Kunikowska
  • Elżbieta Kopocińska
  • Monika Szalaty
  • Wojciech Chorąży
  • Grzegorz Kwiecień
  • Cezary Kwieciński
  • Janusz Wituch
  • Adaś Bednarek
  • Michał Mostowiec
  • Kasia Sawczuk
  • Martyna Sommer
  • Zosia Wyrąbkiewicz

Wersja polska Edytuj

Opracowanie wersji polskiej: START INTERNATIONAL POLSKA

Reżyseria: Elżbieta Kopocińska

Dialogi polskie: Joanna Serafińska

Dźwięk i montaż: Michał Skarżyński

Kierownik produkcji: Elżbieta Araszkiewicz

CiekawostkiEdytuj

  • W polskim tłumaczeniu tytuł filmu został zmieniony. W oryginale powinien mieć nazwę Nikczemny Ja 2.