FANDOM

Hernan Reyes – bezwzględny baron narkotykowy, działający w Rio de Janeiro jako prowadzący legalną działalność biznesmen i filantrop, główny antagonista w Szybkich i wściekłych 5.

Reyes zatrudnia Briana, Dominica, Mię i Vince’a wraz ze swoimi ludźmi, w tym m.in. Zizim, do porwania trzech samochodów przewożonych przez DEA w pociągu. Interesuje go jednak tylko ford GT40, w którym ukryty jest komputer z chipem zawierającym dane o jego przestępczej działalności, w tym przede wszystkim lokację miejsc, w których ukrył sto milionów dolarów w gotówce. Dominic orientuje się, że Zizi ma inne plany względem samochodów i każde Mii uciekać fordem, zaś on i Dominic zostają złapani. Reyes nakazuje swoim ludziom torturować ich celem przesłuchania, jednak udaje im się uciec.

Gdy ekipa Toretta odkrywa, jakie informacje znajdują się na chipie, napadają na jedną z pralni brudnych pieniędzy Reyesa i palą gotówkę. Reyes zabija pracownika „pralni” i, zgodnie z planem Toretta, nakazuje zgromadzenie wszystkich pieniędzy w jednym miejscu. Wyznacza też nagrodę za ich głowy – jako „filantrop”, budujący szkoły i kanalizacje w fawelach, może liczyć na wsparcie mieszkańców, jak również na opłacanych przez siebie policjantów.

Na polecenie Reyesa jego ludzie urządzają zasadzkę na konwój, którym Hobbs transportuje Briana, Mię, Dominica i Vince’a na lotnisko celem ekstradycji, w której to zasadzce giną ludzie Hobbsa. Sam chroni się w siedzibie żandarmerii wojskowej, gdzie pilnują go przekupni funkcjonariusze. Gdy ekipa Toretta kradnie sejf z pieniędzmi Reyesa, ten wraz z policjantami bierze udział w pościgu za nimi. Kiedy jego samochód zostaje staranowany, wyczołguje się z niego i prosi o pomoc nadchodzącego Hobbsa, który strzela do niego dwa razy, zabijając go w ramach zemsty za śmierć jego ludzi. Pieniądze Reyesa zostają podzielone między ekipę Toretta, która ucieka z Rio de Janeiro.