FANDOM

Fenix Calderon – człowiek Artura Bragi kierujący drużyną szmuglującą narkotyki przez granicę amerykańsko-meksykańską. Jest drugoplanowym antagonistą w Szybko i wściekle.

Biografia Edytuj

Braga, udający Camposa, zatrudnia kierowców do szmuglowania narkotyków przez granicę, którym przewodzi Fenix. Po wykonaniu zadania, z rozkazu Bragi, Fenix i jego pomocnicy zabijają wszystkich kierowców, wśród których znajduje się m.in. Letty pracująca pod przykrywką dla Briana. Gdy kobieta zdaje sobie sprawę, co zamierza zrobić Calderon, ucieka. Feniksowi udało się ją dogonić i wywrócić jej samochód. Gdy ranna wyczołguje się z auta, Calderon podchodzi do niej, zamierzając ją zastrzelić, jednak zanim udaje mu się to zrobić, samochód wybucha, wyrzucając Letty w pobliskie zarośla. Calderon odchodzi, myśląc, że zginęła.

W jakiś czas później Braga organizuje kolejną ekipę kierowców do przeprowadzenia kolejnego przerzutu, w której znajdują się Dominic i Brian. Po przewiezieniu narkotyków Toretto konfrontuje się z Feniksem, który wyjawia mu, że to on zabił Letty. Dochodzi do walki, w wyniku której Toretto i O’Conner kradną należącego do Bragi hummera z heroiną wartą sześćdziesiąt milionów dolarów.

Gdy Dominic i Brian pojmują w Meksyku Bragę i zamierzają dostarczyć go do USA, Fenix rudza za nimi w pościg. Doprowadza do rozbicia samochodu Briana, którego zamierza zabić, zostaje jednak zmiażdżony przez chevroleta camaro Dominica i ginie.

Samochody Edytuj