FANDOM

Edith Gru – jedna z głównych postaci filmów Jak Ukraść Księżyc i Minionki Rozrabiają. Druga względem wieku zaadoptowana córka Gru i Lucy. Siostra Margo i Agnes.

Wygląd Edytuj

Edith to dziewczynka o jasnej karnacji, blond włosach i niebieskich oczach. Nosi jasno - różową czapkę w ciemniejsze paski, identyczny kolorystycznie do czapki sweter, ciemno - różową spódniczkę oraz leginsy i białe kalosze. Czasem możemy ją zobaczyć w kostiumie ninja. Wtedy, nadal nosi swoją różową czapkę, jednak ubrana jest w czarną tunikę z paskiem, do której doczepiona jest maska kryjąca usta i nos oraz nosi czarne leginsy i czarne kalosze. Ten strój uzupełnia jej szabla. Jako piżamę nosi różowe ubranko w ciemno - różowe kropki, białe pantofle oraz swoją czapkę. Na weselu Gru i Lucy ubrana była w białą sukienkę z falbankami i białe pantofelki oraz miała na głowie różową czapkę z białymi kokardkami na jej frędzelkach.

Charakter Edytuj

Edith jest niewiarygodnie złośliwą i sarkastyczną chłopczycą. Zwykle domaga się raczej przebaczenia niż pozwolenia. Przechodzi przez fazę ninja i korzysta z każdej okazji, aby tylko wziąć udział w tajnej operacji Gru. Uwielbia płatać figle i broić przy użyciu gadżetów Dr. Nikczemniuka.

Zdolności Edytuj

  • Sprawność fizyczna: Edith jest sprytna i zwinna. Zna zachowania ninja, dzięki czemu z łatwością pokonuje najtrudniejsze tory przeszkód.

Historia Edytuj

Edith pojawia się pierwszy raz w filmie przed domem Gru, kiedy zbiera razem ze swoimi siostrami zamówienia ciastek. Kiedy Gru nie chce im otworzyć, Edith podskakuje do okienka drzwi i robi głupią minę a później kopie w drzwi, uderzając tym sposobem Gru, który ich nie wpuścił.

Widzimy ją po raz drugi, kiedy wraca ze swoimi siostrami do domu dla dziewcząt Panny Hattie. Z nudów skacze sobie po kałużach. Razem z siostrami witają panią krótką formułką. Kiedy Edith pokazuje swój błotny placek, Panna Hattie mówi, że nikt jej nie zaadoptuje. Po tym, jak Panna Hattie stwierdziła, że nie zebrały zbyt wielkiej ilości zamówień, Edith i jej siostry idą do swoich pokoi, witając się po drodze z koleżanką Penny, która za karę siedzi w pudle wstydu.

Następnego dnia Edith, Margo i Agnes roznoszą nadal ciastka. Tym razem proponują je Vectorowi. On wpuszcza je do środka. Zbierają od niego zamówienie i wychodzą z jego fortecy.

Kiedy Edith dowiaduje się, że ktoś przyszedł by je zaadoptować, razem z siostrami jest bardzo szczęśliwa. Wyobraża sobie z Margo i Agnes jak wyglądają ich rodzice.

Kiedy dowiadują się, że to Gru przyszedł, by je zaadoptować, Edith nie jest tym zachwycona. Gru zabiera je do domu. Edith na początku jest znudzona, jednak potem ogląda wystrój domu. Poznaje psa Gru, Kyle'go. Później wchodzi do szafy z kolcami. Wszyscy myśleli, że nie żyje, jednak ona woła ich z szafy. Następnie rozbija jedną z fiolek w kuchni. Kiedy Gru ustala im zasady, Edith znajduje jeden z gadżetów Gru, jednak on jej go zabiera.

Razem z siostrami zwiedza dom i znajdują w ten sposób wejście do laboratorium Gru. Mężczyzna jest zły tym, że przeszkadzają mu w pracy. Edith od razu ogląda wszystkie mikstury i urządzenia. Kiedy zapytała czy może wypić jedną z mikstur, Dr. Nikczemniuk pyta ją czy ma ochotę eksplodować. Ta w odpowiedzi kopie go w nogę. Później przez przypadek niszczy Agnes jej jednorożca. Kiedy zauważa minionki od razu jest nimi zafascynowana. Gru każe trzem z nich zdobyć maskotkę jednorożca dla Agnes, a innym dwóm każe zająć się dziewczynkami, by te nie przeszkadzały mu.

Kiedy Gru wraca do nich wieczorem, Edith i jej siostry rzucają rolkami papieru toaletowego po całym domu razem z minionkami. Edith na wytłumaczenie mówi, że to był pomysł jednego z minionków. Gru każe iść im spać. Edith pyta Gru, czy łóżka zrobione są z bomb, on odpowiada jej na to, że owszem.

Następnego dnia, Gru chce, żeby dziewczynki roznosiły ciastka. Jednak one idą na lekcję tańca.